2012. február 19., vasárnap

70 nap párizsi - Expo

A vasárnapi csajos délután 1ik eleme volt a Romy Schneider kiállítás, már nagyon presszionálva éreztem magam a rengeteg és 6almas plakáttól.
Szóval hevenyésztem 1 körülbelüli térképet net alapján, reméltem, élesben is ugyanolyan érthető lesz, mint a gép előtt.
Az volt.

Napsütötte séta, s máris odaértem az Espace Landowski-hoz, ami múzeumként, moziként meg kiállítóközegként is funkcionál.
Kivártam a 2 fős sort és megvettem a plein tarif-omat. Fellifteztem a 4-re és már ott is voltam a kultusz kellős közepében. Meglepetésemre nem csak masnis kislányok és anyukáik nézelődtek, hanem mindenféle korú pasik is. Mongyuk, a ballonkabátosról először aszittem, vmi mutogatós, s profitál a félhomályból, de xencsére nem.

Tehát 1001 kép, címlap, képeslap, telefonkártya (tudjátok, a 100 egységes, amikor már nem pénzzel kellett a fülkébe menni), törifüzet 1952ből, benne Kossuth és Jellasics nevével, felkiáltójellel.
Sissi filmek Andrássy gróffal, valcerral, súlyos ruhakölteményekkel, páratlan panorámákkal. A vitrinekben cukorkás dobozok, petits mots-k Romy-tól, megannyi akkor semmiség, most meg belépti díjas látványosság. Valahol kicsit szomorú, nem? Bár, neki már mind1.  

Alain Delon, mint l'instrument de destin. Ráadásul 2x. Ábrándos távolba merengések, túlfűtött jelenetek a Piscine-ből Vele; már akkor is tudták a mozisták, mitől döglik a légy, meg az oly becses hölgyközönség.
A magánéletük persze nem volt ennyire idilli, a szépfiú hol verte, hol csalta jegyesét, majd külön évek, majd újra összejöttek, majd újra külön-külön. Hiába, a szépfiúk többnyire deficitesek.

82ben találtak rá kétes körülmények között. 43 évesen. Végképp nem cserélnék vele. Alaposabb infók itt: http://hu.wikipedia.org/wiki/Romy_Schneider

Figyelem, végzetesen romantikus, lányálmokban dögivel előforduló képek következnek!


(A reklám átugorható. Éljen a fogyasztói társadalom :) )

Amikor lesétáltam a negyedikről, hosszadalmas sor kanyargott a pénztárnál. Jókorra időzítettem a vizitet :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése