2016. május 6., péntek

Maláj Misszió - Második otthonok

A közelmúltban és jövőben a repterek és szállodák második otthonomként funkcionálnak, noha ez a két szó együtt antagonisztikus ellentét számomra. 
Az alábbiakban adok 1 gyorstalpalót bizniszosztályból és a repterek színes közönségéből. 

A biznisz lounge után fáradj a B7-es kapuhoz (vagy ahova szólítanak), annak is a biznisz sorához és a folyosón is csatlakozz le a magadfajtáknak fenntartott különbejárathoz.

A bizniszülés olyan, mint 1 hosszában félbevágott kapszula, aminek (retard) hatóanyaga a kedves utas. 

Vacok


Még le se ülsz, már gyön a steward, majd elnéző mosollyal viszi tova a pezsgős poharakat a nemleges válaszra. 
Aztán elhelyezed amatőr korpuszodat a megannyi gommbal-leddel-nádi hegedűvel ellátott kapszulában, s a steward megin gyön! Tálcán hozza az illatosan gőzölgő törölközőket, csipesszel nyújtja, hogy borítsd az arcodra. Borítod, élvezed, aztán sajnálod, hogy a jószagú élmény gyorsan illan. 

Offline életem gyorsan megbosszulja magát - fogalmam nincs, hogyan keltsem életre a szerfelett okos gépezetet magam körül. Most kapóra gyön a steward, aki betrénel gombokból, távirányítóból. Hogy tovább növeljem a komfortérzetem, rendelek 1 camparit. A megannyi filmből kiválasztom a Carolt, amit otthon már nem volt időm megnézni. Félfekvőre döntöm az ülést, felveszem a vadiújan kibontott fülest, konstatálom az érkező folyadékot és magvakat, s átadom magam a kétórás moziélménynek. 

Campari + Carol


Félóra film után kezdődik az etetés. A lazactatár salátával bár kisadagnak tűnik, mégis kiadós. Olyannyira, hogy az utána érkező hal-rizs-paradicsom-spenót-répa főétel túl soknak bizonyul. Akárcsak a Château de Trassy 2004-es fehérbora. Kóstoljátok meg, szerintem szárazföldön is megállja a helyét. 
Az evőeszközök olyan nehezek, hogy az se lepne meg, ha ezüstből lennének. Desszertet már nem kérek, így is szorít a gyémántcipő. Majd esetleg 1 Veuve Cliquot-t.
A székem bizsereg, a borom lassan apad,  de gondoskodnak a rehidratálásról; újabb kör forrón illatos borogatást osztogatnak. Asszem, már egész belejöttem a bizniszosztályba. Csak tudnám, mikor aludjak. 
Merhogy a zember lánya 1 percet se lehet nyugton. A - mellesleg béna - film után elnavigáltam magam 1 Queen válogatásalbumig s ezen örömködvén eldőltem a hencseremen, amikor bökdös a steward, hogy kérek-e jégkrémet. Úgy meglepődtem, hogy véletlenül hozattam 1 mézes-gyömbéreset. 

A dubaji lounge hasonlatos a pestihez, csak qrvára sokkal nagyobb és puccosabb. De böfögés ugyanúgy elhangzik itt is. Az enni-innivalón túl biztosítanak zuhanyzót, playstation-termet, TV-ket, alvóboxokat. 
Régi-új családmodell; anyu-apu két lányukkal és a cseléddel. De lehet, hogy dadus. Mindenesetre a gazdák jelenlétében nem ülhet le. Anyu fekete csadorban, apu kandurában, a cseléd megússza hidzsábban. Hogy apu nyugodtan ehessen, a nők kíméletesen elvonulnak. 
A zimbabwei törzsfőnök sárga-zöld lepelben sorakozik a pultnál, kicsit tartok attól, hogy leesik fejéről a turbán, ahogy országfeliratos táskájában túr. 
Az indiai pincér hangtalanul suhan, lesütött szemmel és kék órás jobb kezével tünteti el a maszatos tányérokat. A kínai pincér vigyorogva tolja a kocsit, szívesen útba igazít. 
Az utasok a legváltozatosabb formákat öltik, beszélnek érthetetlen nyelveken, ki tudja hova tartanak, de addig is míg itt időznek, nagyon egyformák: éhesek, álmosak, s ha tehetik, on/offline kapcsolatban vannak azzal, aki fontos számukra. Évezredek alatt alig vmit változott az emberi lét prioritása.

8 óra eltáv után már olyan érzésem van, mintha napok óta úton lennék. Igaz, átszeltem közben pár országot, időzónát, s a második gép 11B-jén várom, hogy elinduljunk a végső desztináció felé. 
Itt már nagy rutinnal kezelhettem volna a szórakoztató arzenált, de az első borogatás után eldöntöttem az ülést fekvéssé. A pléd csak rövid ideig védett a lékkondiból süvítő sarki széltől, hiába húztam fülig (Jimmy); így is hallottam a farkasordítást. Néhány próbálkozás után a múmiapóz bizonyult a legpraktikusabbnak. 

Aztán leszálltunk a 28 fokos Kuala Lumpurban. A reptér nem kicsi, vonatoztunk átvenni a csomagokat. Előtte útlevélellenőrzés, ujjlenyomatvétel. A legális határátlépés után szereztünk TEKSI-t, 1 8fős kisbuszt, amibe a sofőr bámulatosan benintendózta a bőröndjeinket. 

A másik második otthonom, az iroda kb 30 km-re van a szállótól, taxival 45 perc. A lámpák 5 percenként váltanak, vagy ahogy a rendőr irányít. Nem derült ki, hogy melyikkel járunk jobban. 
A robogósok felveszik a lábujjközes papucsot, fordítva a kabátjukat meg asszonypajtást hidzsábban és verik az ablakot, ha útban vagy. 
Amúgy ahhoz képest, hogy mindenki vezet tömegközlekedés helyett, viszonylag zökkenőmentesen halad a nép, az istenadta nép. 
Az út szélén már láttam rigót, kóbor kutyát és fuvarra várakozó munkást. Mármint igazit, nem qrvát. 
Az iroda amúgy még nincs kész, de a lelkes munkások dolgoznak rajta. 

Munkahely


1 hét alatt elkerítettek nekünk 1 szeparét, ahol csak a spártai dizájn honol rajtunk kívül. Nagyon hatékony, mert ablak híján semmi nem vonja el a figyelmed. 

Workstation


4 megjegyzés:

  1. OH, my God... Eszembe juttattad a magam business class-os, VIP-s utazásait all around the world, pár évtizeden át...
    Gondolj bele, mecsoda kölönbség volt az, akkor, az akkori cucilista hazai viszonyokhoz képest... Élvezem az írásaidat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Menő lehetett! :) Főleg tizenéveken át :)
      Én csak kispályás vagyok hozzád képest.

      Törlés
  2. Belejössz, Kata, meg lehet szokni. Még meg is unod. Egyszer két napig repültem Budapestről Singapore-on át Sidney-be, a második napon már azt se tudtam, milyen napszak van. Azt se tudtam, fiú vagyok-e vagy lány, csak akkor, ha kimentem pisilni. A Campari se rossz, de ebben az időben szoktam rá a Bloody Mary-re (tudod, paradicsomlé vodkával és sok tabasco-val), egész jól el lehet vele ütni az időt.És nem leszel éhes, mert a paradicsomlé laktató. Javaslom még a pirított,sós kesudiót (kashew),ami mindenhez passzol, nem hizlal, viszont energiát ad. Zebuhúst rizzsel ne egyél, akárhogy erőltetik.Európai abba simán belehal. Általában nagyon gyanakodj minden ennivalóra, és víz helyett vodkával vagy whiskyvel moss fogat. No most csak ennyit a távolkeleti gasztronómiáról. Vigyázz magadra! Pusz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Bloody Mary jó ötlet, köszi!
      Mongyuk, arra kíváncsi vagyok, mikor unom meg ezt itt. Egyelőre mint Alice Csodaországban :)
      Ha jut még eszedbe egyéb hasznos tudnivaló, oszd meg lécci!
      Püszillek!

      Törlés