2012. március 18., vasárnap

70 nap párizsi - Tim Bürto

A mára kitűzött látványosság beltéri célpont volt, tekintettel a meteó ígéreteire. Mer itt is tvszerűen bejön, hogy hiába a 7közbeni naposság, 7végére esik.
Ám mivel hó elején kisvárosomba költözött Alice, Ollókezű és a Halott Menyasszony apja, nem bántam az időjárást; irány az expo!

A tárlat pont a város átelleni pontján nyílt, ezért metrózás közben beköszöntem a toronynak is a 6os vonalról. Kicsit megorrolt, hogy ma kihagyom, de montam, emlékezzen szépen a múlt 7re, és különben is, jövő szombaton ismét vizitálok, nyugodjon csak meg. A kéthetes lát6ás elvált szülők gyerekeként éppen pont optimális.

A Cinémathèque könnyen megközelíthető, még térkép nélkül is simán odataláltam. Főleg, hogy a sor épp csak nem a metróig ért... Volt 1 hosszú, meg 1 még hosszabb. Kitalálhatjátok, hogy melyikben volt a helyem. Persze, hogy a hosszabbikban, a másik a netes jegyeseknek állt. Minthogy én a helyszínen szándékoztam megvenni a tiketet, hát besoroltam a végelát6atlan emberkígyó végére. Tévedés kizárva, mindenki a Tim Burton-féle kiállításra jött. Az, hogy fransziául Bürto lett szegényből, pár perces jókedvet csempészett a sorakozásomba.

Mivel beltéri programozásra készültem, ruházatom alulmúlta az időjárást. Az első félórában még jól is esett a friss szél, az üdítő levegő.
A másodikban megettem az útikexemet, hátha vminő csoda-összetevő folytán emeli a hőérzetemet. Semmi ilyesmi nem történt.
Másfél óránál már erősen gondolkodtam a lelépésen, de ritkán hátrálok meg. És B tervvel se készültem mára. Ekkor már az ég is elszomorodott az időtlen várakozásomon és sírva fakadt. Én épp csak nem.
Mikor már zsibongósan lilára fagytak a kezeim és zörögtek a zsebemben, bekúsztunk az aulába, ahol végül 2h10-es sorolás után megvehettem a belépőmet, s fellifteztem az 5. emeletre.

Tim az első mondatával igazolta, hogy méltán van helye a pixisemben:
"J'aime les personnages extrêmes mais qui n'ont pas conscience de leur étrangeté."

Aztán megláttam a napraforgóját. Van Gogh óta kedvelem a heliofil növényt, a Burton-féle újraértelemzés csak megerősít ebben.


Napraforgó

Bár ez már utándolgozott verzió, az eredetit 1előre nem találom, csak a hivatalos oldalon. Az is vicces, mert Stainboy-jal kell képeket nézegetni. Nekem bejött, itt kipróbálhatjátok:
http://timburton.com/

Aztán a következő sarokban felülhettem a körhintára. Persze csak fejben. De ugye, szinte minden fejben dől el :)

Körhinta

Be kell valljam, ekkorra már tisztára elvarázsolódtam. A qtyakísértettől pedig visszavon6atlanul elolvadtam:


Ha már qtya, legyen kövér, és pláne mozgó, szóval mindenki vésse be a naptárjába 2012 október 4-ét, mert akkor vetítik Mo-on a Frankenweenie-t. Frankenstein, kutyául. A 84-ben készült rövidfilm animációs változata jön év végén, addig felkészülhettek a közel 30 éves eredetivel.




Az idei meseváltozatból 1előre ennyit mutatnak meg:




Jó hír a türelmetlenebbeknek; május körül várható a Dark Shadows, a meglepetés kedvéért Depp-pel :)

Aztán volt még xencsém Ollókezűhöz, élőben még tutibb a szerkója :) Batman és marslakók, Beetlejuice és Stainboy, csokigyár, Csodaország, Vincent és a Menyasszony; a válogatás teljes spektrumot nyújtott a szörnyen mesés alkotásokból.

Szóval aki Párizsba látogat, ejtse útba a Cinémathèque-et s hagyja magát elvarázsolni. Vagy borzasztani. Én az est további részét Sweeney Todd-dal töltöm. Éljen Johnny Depp és Mr.+Mrs. Tim Burton :) Dolgozzanak 1ütt sokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése