2012. március 6., kedd

70 nap párizsi - Újabb vizit

Azt kell mondjam, hogy itt a klíma minden, csak épp nem tavaszi. Nade ez nem szegheti kedvem, így szombaton ismét nekivágtam a városnak, csak megvártam, míg letelik Stéphane műszaka, nehogy eszébe jusson csatlakozni. Vagy bármi 1éb.

Persze gondolnivaló, hogy csak belecsöppenek 1 jó kis parádé közepébe, mikor tök ártatlanul felkúszok a metrólyukból. Sikerült a szír követelésekbe lépcsőznöm, meg 1 csapat színes-szagos lázadóba. Valaki azér szól6ott vón nekik, hogy Szíria kicsit odébb van. Persze nem lettem valaki, mer fognak, bekalodáznak és megmáglyáznak. Bár, amilyen hideg volt, 1 kis lélekmelegítő rámfért vón.


Szír követelések

Aztán csak kellett 1 kicsit keveregni, de így legalább megvolt az Ártatlanok kútja. Nem volt kitáblázva, hogy ártatlanoknak, vagy ártatlanító-e a vize, így inkább nem kockáztattam.

Ártatlanoknak

Ugyebár feltett célom volt hiányosságot pótolni (1et a sok közül), s megvizitálni a Saint Eustache templomot. Gyaur qtya létemre lassan többet fordulok elő ilyen helyeken, mint 1 hivatalosan hívő felebarát.

A kegyhely az 1. kerületben található, jelenleg 1 átépítés kellős közepén. Mondanom se kell, baromira feldobódtam mikor odaértem és láttam, hogy itt márpedig túrás esete forog fenn. Egész decemberig. Viszont! Öröm az ürömben, hogy van 1 újabb tuti indokom a 2013-as visszatérésemre. Éljen a pozitív gondolkodás :)
Szegénykémből ennyit lehetett kerítés nélkül képezni:


Fás


Ahányan építették ezt a templomot kvázi 100 éven át, kész csoda, hogy nem veszett el a sok kéz között, mint ama emlegetett gyerek.  

Híres emberek kedvelőinek néhány celeb:
 - itt keresztelték meg Richelieu-t, Molière-t és Madame de Pompadour-t. Ugye-ugye, mindenki 1enlőnek születik, de 1 perccel később is már mennyivel másabb a helyzet :) A későbbi évekbe ne is menjünk bele :)
 - ide temették La Fontaine-t és Mozart anyját. Ha 1más mellé, akkor biztos vannak nagy mulatságok.

Ez itt a főhajó, jó, hogy nem kellett evezni:

Főhajó

A távolban az ott nem 1 fehér vitorla, hanem a papsi, mer csöbörből vödörbe; a szíreket megúsztam ugyan, viszont itt erőst készülődtek a misére. Hámivel magyaron is csak segédlettel asszisztálok, nem terveztem pont 1 franciára benevezni.

Azért pont Saint Eustache a templom, mer itt tárolják a relikviáit. A képezés kvázi esélytelen volt a félhomályban, így nem tudtam meg, mijét tették vitrinbe. Biztos az Eustache-kürtjét.

Itt nem könyvtárost tapasztottak a falra, hanem a 3 párkát. Vagy a 3 királyfit. De legalábbis nem a 3 kismalacot.

Falazás

Ez a lámpás ez tök jól néz ki, gondoltam, teszek vele 1 kört a hajókban, de rögzítették az oszlophoz. Ezek xint másnak is megfordult már a fejében, ezért az elővigyázatosság. És a bizalom?!


Lámpás

A másik, ami teccett, az a meganyalóka. Még régen, a gyerekkoromban lehetett kapni ezt a csupaműanyagból csavart színes rettenetet. Itt gondoltak a nagy gyerekekre is, mer több ilyet is kitettek:

Csavart

A hajók Tatjánál kikerültem a lakatlant és bepozicionáltam magam, hogy a lehető legátfogóbb képet abszolváljam. Ez lett belőle:


Kápolna

Nagyon megörültem, mikor megláttam magunkat a jövőből :) Ezek xint jó úton járunk; Sa és én. Én vagyok a jobboldalsó; mongyuk a ruhám nem a legelőnyösebb, viszont kivan a kerekem!

Sainte Ursule-lel :)

Már kifelé tartottam, mikor gyött 1 arc és aszonta, pörögjek fel, mer mingyá kezdődik a műsor és aközben nem lehet fotografálni. Nem pont ezekkel a szavakkal közölte, de vettem az adást, és gyorsan bedobozoltam Temperantiát:

Mértékletesség int

Mértékletesség, önuralom, hidegvér, kinek mi jut eszébe róla. Aztán gyorsan kislisszoltam, nehogy belekeveredjek valamibe.

Amire ezen a szombaton végképp nem volt szükség, az ez:

Napóra

Nadeugye, akinek a szíve napsütésből van, asse bánja, ha kívül esik és fúj.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése